![O PROJEKCIE](https://mdwe70.pl/wp-content/uploads/2021/03/MDWE-E70-logo5.png)
Wieloletnie ograniczenia nakładów na drogi wodne powodują, że zaległości są duże i ich odrobienie nie jest możliwe bez określenia priorytetów i stworzenia długookresowego planu inwestycyjnego oraz zapewnienia źródeł finansowania tych prac.
![MDW E70 W EUROPIE I W POLSCE](https://mdwe70.pl/wp-content/uploads/2021/08/Europa-szczegolowa-2020-72-dpi.jpg)
Droga E 70 Rotterdam – Berlin – Kostrzyn – Bydgoszcz – Zalew Wiślany – Kaliningrad łączy Europę Zachodnią przez berliński węzeł dróg wodnych śródlądowych i przez północną Polskę z rejonem Kaliningradu i dalej z systemem drogi wodnej Niemna.
![WIZJA I CELE REWITALIZACJI MDW E70](https://mdwe70.pl/wp-content/uploads/2021/03/MDWE-E70-logo5.png)
Wizja programu: „Zrównoważony rozwój regionów położnych wzdłuż planowanego polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 (Odra – Warta – Noteć – Kanał Bydgoski – Brda – Wisła – Nogat – Kanał Jagielloński – Zalew Wiślany) poprzez rozwój różnych form żeglugi śródlądowej i pozostałych form aktywności gospodarczej związanych z dostępem do śródlądowych dróg wodnych”.
![PRIORYTETY I DZIAŁANIA REWITALIZACJI MDW E70](https://mdwe70.pl/wp-content/uploads/2021/03/MDWE-E70-logo5.png)
Priorytet 1: Dostosowanie polskiego odcinka planowanej Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 (Odra – Warta – Noteć – Kanał Bydgoski – Brda – Wisła – Nogat – Kanał Jagielloński – Zalew Wiślany) do parametrów co najmniej II klasy technicznej dróg wodnych, z zagwarantowaniem przez minimum 240 dni w roku bezpiecznej, całodobowej żeglugi.
![SKŁAD I PRACE ZESPOŁU MDW E70](https://mdwe70.pl/wp-content/uploads/2021/03/MDWE-E70-logo5.png)
We wrześniu 2007 r. z inicjatywy marszałków województw: lubuskiego, wielkopolskiego, kujawsko – pomorskiego, pomorskiego i warmińsko – mazurskiego powołano Międzywojewódzki Zespół Roboczy ds. MDW E 70 na odcinku polskim.