Trwają prace naprawcze, po tym jak w styczniu bieżącego roku ujawniona została wada konstrukcyjna obiektu, wynikająca prawdopodobnie z błędnego projektu.
Niezależni eksperci z branży mostowej zalecili wyłączenie mostu z użytkowania do czasu naprawy. Nadzór budowlany uznał decyzję za zasadną. Zamknięta została Trasa Uniwersytecka oraz droga wodna na Brdzie.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej jako zarządca obiektu niezwłocznie zabezpieczył sam obiekt oraz wszystkie dokumenty, które mogą być pomocne w ustaleniu przyczyn awarii. Zawiadomiono w tej sprawie również Prokuraturę wskazując jako prawdopodobna przyczynę awarii – błąd projektowy. Bezpośrednio po zamknięciu obiektu, zlecono w trybie awaryjnym prace związane z zabezpieczeniem konstrukcji mostowej poprzez podparcie całej konstrukcji specjalnymi podporami oraz rozpoczęto przygotowanie ogłoszenia przetargu na naprawę. 30 lipca 2021 r. podpisano umowę z „Kormost”. Wykonanie prac naprawczych będzie kosztowało 6,3 mln zł. Termin realizacji to 180 dni od dnia podpisania umowy.
Prace naprawcze składają się z trzech zasadniczych etapów:
– prace projektowe,
– prace naprawcze realizowane w terenie,
– próbne obciążenia po naprawie, prace sprawdzające elementy konstrukcji, uzyskanie odpowiednich dokumentów i pozwoleń.
Po zakończeniu etapu trzeciego nastąpi oddanie obiektu do ponownego użytku.