Za nami trzynasta edycja regat o Puchar Marszałków współorganizowanych przez samorządy Województwa Pomorskiego i Warmińsko – Mazurskiego. Partnerami regat byli Miasto Frombork i Elbląski Okręgowy Związek Żeglarski.
Uczestnicy wystartowali w czterech kategoriach: KWR1, KWR2 KWR3 i najliczniejszej OPEN. Warunki pogodowe na Zalewie Wiślanym były idealne. Przy dobrym wietrze i słonecznej pogodzie przeprowadzono jeden długi wyścig. Choć impreza miała charakter sportowy, to wystartowali w niej także amatorzy. Do rywalizacji stanęło ponad 104 żeglarzy na 29 jachtach. Bieg ukończyło 27 jachtów.
W grupie KWR1 zwycięzcą został jacht „Mote” ze sternikiem Krzysztofem Kubusem. Na drugim miejscu uplasowała się ”Litwinka” Marianna Drabińskiego, a na trzecim „Studio Line” z Janem Pieciukiewiczem. Mieczysław Trzpis na „Zorbie” okazał się najlepszy w grupie KWR2, wyprzedzając „Palomino” Stanisława Justyńskiego i Sławomira Kwiatkowskiego na „Błękitnej Bryzie”. W grupie KWR3 zwycięzcą okazał się jacht „Lula” dowodzony przez Tomasza Siekierko, który wyprzedził „Szafira” Henryka Malentowicza i jacht „Facil” z Tomaszem Kubickim. W Grupie OPEN najszybszy był Zbigniew Dąbrowski na jachcie „Easy Rider” przed Cezarym Wesołowskim na „Cezi II”. Na trzecim miejscu przypłynął jacht „Felicja” ze sternikiem Mariuszem Kalebą.
Impreza ta to nie tylko wspaniała forma sportowej rywalizacji, ale przede wszystkim świetna zabawa dla miłośników przygody pod żaglami. Dla zawodników biorących udział w regatach przewidziano upominki, puchary i nagrody. Regaty stanowiły ważną cześć obchodów Dni Fromborka, które zostały zorganizowane po raz dwudziesty pierwszy. Trzydniowe wydarzenie obfitowało w koncerty, spektakle teatralne, zwiedzanie Muzeum Mikołaja Kopernika oraz nocne pokazy nieba. Imprezie towarzyszył piknik służb mundurowych.
Warto dodać, że tegoroczna edycja Regat o Puchar Marszalków odbyła się w przebudowanym porcie we Fromborku. Powiększony został basen portowy, poprawiono także stan konstrukcji hydrotechnicznych. Obecnie do portu zawinąć może więcej jednostek. Nowe nabrzeża mają wyższe dopuszczalne obciążenie użytkowe – 20 kN/m2, są także głębsze – 2,5 m. Ponadto wymieniono wyposażenie nabrzeży, przebudowano slip i zadbano o inne elementy infrastruktury technicznej, w tym przyłącza, oświetlenie czy hydranty. Wzmocnione zostały też falochrony.